مقاله ای در مورد رگولاتور گاز یا مانومتر گاز
نوشته شده توسط : محبوبه

رگولاتور گاز یا مانومتر گاز : شرکت فاران صنعت توانایی تامین انواع رگولاتور های گازی ( مانومتر های گازی ) از معتبرترین برندهای آمریکائی ، اروپائی و آسیائی  از جمله هریس HARRIS ، گلور GLOOR ، ویگور VIGOUR ، درااستار DRASTAR و کسولد KASWELD را  دارا می باشد .
رگولاتور گاز ( مانومتر گاز ) وسیله ای است جهت تقلیل فشار سیلندر و یا خطوط انتقال گاز .

جهت آشنایی با رگولاتور گاز یا مانومتر گاز روی لینک زیر کلیک نمایید:

رگولاتور گاز یا مانومتر گاز

 

 

گاز نیتروس اکساید در دمای اتاق بی اثر است و واکنش پذیری کمی دارد اما افزایش دما سبب افزایش واکنش پذیری آن می گردد.
•  سیلندر ها از لحاظ ساختار دو دسته می باشند.
این شیمیدان از اختلاف جرمی که میان ذغال چوب اولیه و خاکستری که از سوختن آن در یک محفظه بسته بدست آمد، متوجه ی حضور جزئی نامرئی ( گاز ) در این فرآیند شد.
1- جنس رگولاتور گاز ( مانومتر گاز ) material of Regulator : جنس رگولاتور تحت شعاع نوع گازی است که قرار است از رگولاتور عبور داده شود .
4- نحوه ی استفاده از رگولاتور گاز ( مانومتر گاز ) : رگولاتورها بنا به نحوه ی استفاده به رگولاتور های خطی یعنی رگولاتور هایی که در مسیرهای لاین کشی و خط کشی شده استفاده می شوند و رگولاتور های سر سیلندری یعنی رگولاتور هایی که مستقیم بر سر سیلندرها تعبیه می شوند تقسیم می گردند
شایان ذکر است؛ سیلندر های 50 لیتری دارای فشار کاری 200 بار و فشار تست 300 بار می باشند و مابقی سیلندرها دارای فشار کاری 150 بار و فشار تست 250 بار هستند.
گاز هیدروژن سبکترین عنصر شیمیایی در جدول تناوبی است که با حرف H و عدد اتمی 1 نشان داده شده است.
Laser Mix: 5% Carbon Dioxide (CO2) * 40% Helium (HE) in Nitrogen (N2) Balance
در صورتی که گاز هیدروژن تحت فشارهای فوق العاده بالایی قرار گیرد ، مولکولها ماهیت خود را از دست داده و هیدروژن بصورت فلزی مایع در می آید.
مخلوط گازی 50%LEL هیدروژن در ایر بدلیل استفاده گسترده ای که در سیستم های انتقال گاز دارد معمولا در سیلندرهای یکبارمصرف و قابل حمل توسط اپراتور ها مورد استفاده قرار می گیرد که که چندسالی است تیم فنی شرکت فاران صنعت بعنوان پیشگام در حال تامین میکس فوق الذکر با بالاترین کیفیت ممکن در سیلندرهای قابل شارژ 2 لیتری است و بدین ترتیب نیاز کشور را در خصوص خرید خارجی مرتفع کرده است.
شایان ذکر است شرکت فاران صنعت تامین کننده رگولاتور های درااستار DRASTAR کره جنوبی می باشد که این رگولاتورها ( مانومتر ها ) قابلیت استفاده هم بصورت خطی و هم سر سیلندری را دارند.
وزن اتمی این عنصر 1.00794 gr/mol است.
الف) DIN1 : این شماره استاندارد مخصوص گازهای آتش زا مثل هیدروژن ،متان و سایر هیدروکربن ها می باشد این نوع ولو چپ گرد بوده و قطر آن 21.8 میلی متر می باشد
ادوارد فرانکلن "شیمیست انگلیسی" این عنصر را هلیوس نامگذاری کرد و چون انتظار می رفت فلز باشد به آن پسوند ium- داد. ( بعدها با وجود مشخص شدن این نکته که گاز هلیوم یک عنصری غیر فلزی است اما نام آن تغییر نکرد ).
اجزا تشکیل دهنده مخلوط های گازی می تواند بصورت درصدی، PPM  و یا  PPB باشد.
بر این اساس سیلندر مخلوط های گازی یا گاز کالیبراسیون LEL هیدروژن در ایر دارای بدنه ی طوسی روشن و گلوئی مشکی ( نماد گازنیتروژن ) ، سفید  ( نماد گاز اکسیژن ) و قرمز ( نماد گاز هیدروژن ) می باشد.
شرکت فاران صنعت توانائی تامین مخلوط گازی هیدروژن در نیتروژن مورد نیاز مشتریان را در سیلندرهای یک لیتری تا 50 لیتری و با فشار 120 تا 150 بار دارد.
هیدرو کلروفلوئوروکربن ها (HCFC) و کلروفلوئوروکربن ها (CFC) از عمده ترین گازهای سرد کننده می باشند که با وجود غیر سمی بودن ، عدم واکنش پذیری و غیر قابل اشتعال بودن به دلیل تولید گازهای گلخانه ای که منجر به تخریب لایه ی اوزون و در نهایت گرم شدن زمین می شود ، استفاده از این گازها در حال منسوخ شدن می باشد بطوریکه در کشورهای پیشرفته مصرف برخی از این گاز ها پیگرد قانونی دارد.
همچنین به اطلاع می رساند شرکت فاران صنعت نماینده ی انحصاری کمپانی بیریستول در ایران است و قادر به تامین  مخلوط های گازی مورد نیاز شما مشتریان عزیز  با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت و در کمترین زمان ممکن می باشد.
شرکت فاران صنعت توانائی تامین مخلوط های گازی LEL هیدروژن در ایر مورد نیاز مشتریان را در سیلندرهای یک لیتری تا 50 لیتری و با فشار 120 تا 150 بار دارد.
در صورتی که گاز مورد استفاده گازی خورنده باشد می بایست رگولاتور استینلس استیل بکار گرفته شود. برای گاز های غیر خورنده فارغ از آتش زا و  بی اثر بودن گاز رگولاتور برنجی و یا برنجی با روکش کروم مناسب می باشد.
شرکت فاران صنعت توانائی تامین مخلوط گازی ‏LEL‏ متان در ایر مورد نیاز مشتریان را در سیلندرهای یک ‏لیتری تا 50 لیتری و با فشار 120 تا 150 بار دارد.‏
این سیلندرها پایداری بالاتری نسبت به سیلندر های کربن استیل دارند و زنگ زدگی در آن ها مطرح نیست.
اتیلن اولین عضو از خانواده ی آلکین هاست که نام آیوپاک آن اتن می باشد  و دارای فرمول شیمیائی C2H4 می باشد که در آن دو اتم کربن با یک پیوند دوگانه به هم متصل می باشند لذا ساده ترین هیدروکربن غیر اشباع هم به شمار می آید.
این ماده در سال 1774 توسط دانشمند مشهور فرانسوی  " آنتونی لاوازیه " اکسیژن نامگذاری شد .

 

 

 

 

 





:: بازدید از این مطلب : 120
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 4 آذر 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: